AIMS/NATO cert

Kleine-Brogel AB, BE – Op 26.05. #BelgianAirForce nodigde #IFF experts van Advionics en IE uit om Mode 5 interoperabiliteitsverificatie uit te voeren met de Operationele Crypto-computers van Mode 5 (US & EU) en sleutels. De uitgevoerde tests waren in overeenstemming met de NAVO en de US DoD AIMS testprocedures die werden gebruikt voor Mode 5 platform certificering. Het geteste platform was de BAF F-16 gevechtsvliegtuigen met zijn IFF Int en Txp. Alle tests waren succesvol, waaruit blijkt volledige interoperabiliteit van het platform voor Mode 5 operatie.

Gezien de “M4 Sunset” ondersteunen onze experts onze klanten over de hele wereld met NAVO/AIMS Mode 5 certificeringsondersteuning als service, waarbij alle metingen worden uitgevoerd als echte IFF OEM onafhankelijke adviseurs met tientallen jaren IFF-ervaring. De resulterende testdocumentatie is een naadloze stap voor de klanten om de werkelijke Mode 5-certificering aan te vragen bij het Us DoD AIMS Program Office of de relevante NAVO-autoriteiten. “Het leveren van de IFF-meetapparatuur met de zeer competente IFF-experts is zeer waardevol voor onze NAVO- en Bondgenootschap-klanten, omdat ze tijd winnen bij het bewijzen van mode 5 operationele gereedheid van haar troepen, platforms of apparatuur.” zegt Jan van Gent, COO van IE. “We delen onze kennis en ervaring met onze partners om Mode 5 interoperabiliteit, wat de lucht veiliger maakt.”